جشنواره ملی آش ایرانی و نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنرهای سنتی زنجان پایان یافت

مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هجدهمین دوره نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی و سوغات شامگاه جمعه با معرفی نفرات و غرفه‌های برتر در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی زنجان برگزار شد.

به گزارش میراث آریا، داریوش نادری روز ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ در مراسم اختتامیه جشنواره اش و نمایشگاه صنایع دستی با حضور مسئولان استانی، بازدیدکنندگان زنجانی و گردشگران بیان کرد: برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی و نمایشگاه ملی صنایع دستی مهر تاییدی بر امنیت حاکم بر ایران است.  

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: استقبال گسترده گروه‌های حاضر در زنجان نشان دهنده این است که نونهالان، نوجوانان و جوانان شوق زیادی را برای رقابت در جشنواره دارند.  

او به تجربه برگزاری هفدهمین جشنواره اشاره کرد و گفت: ما امروز شاهد حضور آشپزانی از ۱۵ استان کشور شامل لرستان، کردستان، خراسان شمالی، کرمانشاه، چهارمحال بختیاری، اردبیل، کهکیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی، ایلام، فارس، مازندران و زنجان در این رویداد بودیم که از استان‌های مختلف آش‌ها و غذاهای متنوعی را پخت کرده و به مردم عرضه داشتند و ۶۰ نوع آش مختلف را عرضه کردند.  

نادری بیان کرد: ۱۸۰ غرفه برای ۲۰۰ هنرمند صنایع دستی و هنرهای سنتی سراسر کشور همزمان با برگزاری هفدهمین دوره جشنواره آش ایرانی برپا شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072101571
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha